ПРАВИЛНИК ЗА УСТРОЙСТВОТО И ДЕЙНОСТТА НА НАЦИОНАЛНИЯ ИНСТИТУТ ЗА ПОМИРЕНИЕ И АРБИТРАЖ
Издаден от Министерство на труда и социалната политика
Обн. ДВ. бр.35 от 16 Април 2003г., изм. ДВ. бр.29 от 5 Април 2005г., изм. ДВ. бр.20 от 12 Март 2010г., изм. и доп. ДВ. бр.29 от 10 Април 2012г., изм. ДВ. бр.59 от 3 Август 2012г., изм. и доп. ДВ. бр.95 от 1 Ноември 2013г., изм. ДВ. бр.39 от 9 Май 2014г., Посл. изм. ДВ. бр.58 от 23 Юли 2022г.
СТУКТУРА И ФУНКЦИИ НА Администрацията на института
Съгласно Правилника за устройството и дейността на НИПА, институтът е организиран в една дирекция. Основните функции на администрацията на НИПА са:
1. осигурява техническото изпълнение на правомощията на директора и дейностите по административното обслужване на страните в колективните трудови спорове;
2. разработва проект на бюджет и отчет за изпълнението на бюджета на института;
3. разработва проекти на програми и изготвя отчет за изпълнението на програмите на института;
4. организира и координира провеждането на обучението на посредниците и арбитрите;
5. поддържа базата с данни за:
а) колективното трудово договаряне;
б) възникналите колективни трудови спорове;
в) причините за възникване на колективни трудови спорове;
г) способите и сроковете за уреждането на колективни трудови спорове;
д) посредниците и арбитрите с персонални данни за тях, както и за обучението, което са преминали, и за споровете, при които са посредничили или са били арбитри;
е) броя на засегнатите от колективни трудови спорове.
6. подготвя провеждането на международни срещи и прояви в областта на дейността на института;
7. дава консултации, свързани с дейността на института, и съдейства на страните поколективните трудови спорове да постигнат съгласие за образуване на посреднически и арбитражни процедури;
8. разработва и участва в разработването на проекти на нормативни актове, свързани с дейността на института;
9. проучва и предлага за реализиране добрата чуждестранна практика в областта науреждане на колективните трудови спорове;
10. води отчета и съхранява документацията от дейността на института;
11. осигурява техническото и административното обслужване на дейността на надзорния съвет на института;
12. води регистър на издадените удостоверения на посредниците и арбитрите;
13. осъществява протоколната дейност и връзките с обществеността;
14. извършва счетоводното отчитане на приходите и разходите;
15. изготвя месечните, тримесечните и годишните отчети за касовото изпълнение набюджета на института;
16. осъществява процесуалното представителство на института;
17. подготвя проекти на договори и дава становища по законосъобразността на договори, предложени на института;
18. изготвя длъжностното и поименното разписание на института;
19. подготвя документи, свързани с възникването, изменението и прекратяването натрудовите правоотношения в института;
20. води отчета и съхранява личните досиета на служителите на института;
21. изготвя месечните и годишните оборотни ведомости на института;
22. осъществява и други функции, възложени със заповед от министъра на труда исоциалната политика или директора на института;
23. разработва информацията и следи за актуалността й на електронния адрес (страница) на института в интернет;
24. събира, съхранява и обобщава мнения и препоръки за дейността на института.
Етичен кодекс на служителите на НИПА | изтегли файл |